Dualarda buluşmak dileğiyle...

Kuran Olmasaydı Ne Yapardım Ben? | Cengiz Numanoğlu



KUR'ÂN OLMASAYDI NE YAPARDIM BEN ?

O'nunla pakladım, kalbimi kirden,
O'nunla arındım, gizli kibirden,
O'nunla açıldı, ufuklar birden,
   Cehâlet yaramı, O'nunla sardım;
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım ?


Şu nankör nefsimden, neler çekti can,
Her türlü şehveti, süsledi şeytan.
Kör karanlıklarda, kaybolduğum an,
   Sesime ses verdi, tuttu elimden;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben?


O'nunla çevirdim, Hakk'a yüzümü,
Açtım.. Âlemlere, gönül gözümü.
O'nda duydum, ''Kâlû belâ''sözümü,
   Fıtratın sırrına, onunla vardım;
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?


Türbelere bez bağladım, mum yaktım,
Falcılara gaybı sordum, fal baktım,
"Nazar" dedim, kapılara nal taktım;
   Hiç haberim yoktu, şirkten küfürden;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben ?


Çöllerde O'nunla vakfeye durdum,
Şeytanın şerrine, tuzaklar kurdum,
Fitneyi her yerde, O'nunla vurdum;
   Ruhumu bataktan, çekip çıkardım;
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?


Gün oldu, hicâbı, yerlere çaldım,
Unuttum ölümü, işrete daldım,
En zorlu günümde, ortada kaldım;
   Bir nasuh tevbeyle, doğdum yeniden;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben ?


O'na sordum, nefsimdeki riyâyı,
Dünya denen, iki günlük rüyâyı,
O'na sordum, edep ile hayâyı,
   Hidâyet harcımı, O'nunla kardım;
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?


Sordum: Ölüm nedir? Dedi: çok yakın;
Dost'a kavuşmaktır, hiç korkma sakın,
Yeter ki; o takvâ tâcını takın,
   Şükür.. Korkmuyorum, artık ölümden;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben?


Kaygılanma dedi, kabirden yana;
Yüce Peygamber'den, müjde var sana;
Cennet bahçesidir, her müslümana;
   Yeter ki; sen yürü Nebî izinden,
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben?



O'na sordum, dehşetini mahşerin,
O herc ü mercini, göklerin yerin,
O'na sordum, gafletini beşerin,
   Zillet zincirini, kırdım kopardım;
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?



O'nunla terkettim, hevâ hevesi,
O'nunla dost bildim, ilâhî sesi,
O göstermeseydi, gerçek adresi;
   Şimdi ben kimbilir, neye tapardım,
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?


Aşk'ı sordum, O'na, Mâşuk'u sordum,
Mescidi Aksâ'da, kıyâma durdum.
Arş'a secde secde, köprüler kurdum;
   Her seher, şâhidler gördüm melekten;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben?



O'nsuz çâre yoktu, hiçbir yâreye,
O'nsuz her yol çıktı, bir harâbeye.
O döndürmeseydi, beni Kâbe'ye;
   Kimbilir ben, hangi yöne sapardım,
   Kur'ân olmasaydı, ben ne yapardım?



ÎÎmâna baş eğdi, artık kuşkular,
Allah rızâsına döndü coşkular,
Durdu fırtınalar, duruldu sular;
   Cemâl istiyorum, şimdi Rabb'imden;
   Kur'ân olmasaydı, ne yapardım ben?


CENGİZ NUMANOĞLU

 (14 Mayıs 1999 Cuma Kudüs)


Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdi gözler sizin üzerinizde...





2 yorum:

  1. Allah Razı Olsun Ben Sevgili Cengiz Numanoğlu'nun Şiirlerinin Çoğunu Biliyordum Ama Bu Şiirini Bilmiyordum, Çok Teşekkür Ederim...

    YanıtlaSil
  2. Allah Râzı Olsun Sevgili Cengiz Numanoğlu'nun Çok Güzel Bir Şiirini Paylaşmışsınız. Ben Sevgili Cengiz Numanoğlu'nun 'Daha Kur'ân Ne Desin?' Şiirini Biliyordum Ama Bu Yayınladığınız 'Kur'ân Olmasaydı, Ben Ne Yapardım?' Şiiri de Çok Güzel Oldu, Çok Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Lütfen yalnızca konu ile ilgili yorumlar yazınız. Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istedikleriniz varsa iletişim formunu kullanın.
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır. İsimsiz yorumlar artık yayınlanmayacaktır.